15 Mayıs 2015 Cuma

Kindle ile nasıl kitap okunur?

                       

                             

21. yüzyılın elektronik çağı olarak adlandırılması, kitabın bile kitap okuyucu tabletlere girmesiyle iyiden iyiye anlaşılır oldu. Bir bakıma iyi de oldu. Benim gibi yolda okumayı sevenler  ya da tatilde bir kitaptan fazlasına ihtiyaç duyanlar, artık içine istedikleri kadar kitabı koyacakları bir tablet ile birçok kitabı yanlarında taşıyabilirler.

Pek çok kitap okuyucu markası var. Ben Amazon’un bir ürünü olan Kindle Paperwhite marka kitap okuyucuyu kullanıyorum. Eşim bu kitap okuyucuyu bana 2013’ün yılbaşı hediyesi olarak almıştı, yaklaşık 1.5 yıldır en iyi arkadaşım diyebilirim.
Kindle’in içine kitap yüklemek için ben usb kablosunu kullanıyorum. Bilgisayarımda var olan e kitabı seçip belirli formatlara çevirdikten sonra kitap okuyucuma yüklüyorum. Peki nedir bu formatlar?

Arkadaşlar, genellikle e-kitaplar pdf formatında okuyucuyla buluşuyor. Bazen direk bu şekilde de kindle’da okumuşluğum vardır ama yazı kalitesi zayıf oluyor bu yolla. Ben en iyi format olarak mobi’yi öneririm. Bunun yanında txt formatı da oldukça işime yaradı.
Pdf formatındaki e-kitapları google’dan converter yazıp,  format dönüştürücü sitelere kitabı yükleyip o şekilde dönüştürüyorum. O sitede mobi ya da txt fotmatını seçmeniz yeterli olacaktır. Yükleme bittikten sonra bilgisayarıma yeniden yüklenmiş yeni formatlı e-kitabımı Kinle’ıma aktarıp (usb kablosu yardımıyla) okumanın keyfini çıkarıyorum. Bu arada Kindle, usb kablosu aracılığı ile bilgisayardan şarj edilmekte ve bu esnada maalesef okuma yapılamamaktadır.

Bazıları Kindle’ın basılı kitabın yerini tutmayacağını söylüyor. Ben de açıkçası önceleri biraz önyargılı idim. Fakat Kindle’da ilk kitabımı bitirdiğimde kağıttan da okusam, kindledan da okusam kitap okuma keyfimin değişmediğini gördüm.

Ha ayrıca, gözü extra yormuyor. Normal kitapta göz ne kadar yoruluyorsa, bunda da o kadar yoruluyor.


Ben kindle için Ebay’dan bir de cüzi bir miktara yukarıdaki gibi bir kılıf aldım. Türkiye’de, en azından benim bakındığım yerlerde Kindle için kılıf göremedim, o yüzden Ebay yolunu tercih ettim.

Tatile 5 ağır kitapla gitmektense 206 gramlık ve 1000 kitap alma kapasitesine sahip kindleimla giderim daha iyi.

Not: Reklam yazısı değildir.

Hiç yorum yok: